www.sparrow.czwww.sparrow.cz

czech english deutch poland

Hodnocení sezóny 2003 aneb jaká byla cesta k hattricku

I když soutěžní sezona 2004 je už za dveřmi, pojďme se podívat jaká byla minulá, doposud nejúspěšnější sezona v podání Sparrow racing teamu. Jak již bylo v minulosti zmiňováno Sparrow racing team se účastnil tří šampionátů (MMČR, MČR ve sprintrally, MM Slovenska). Ve všech šampionátech dokázali jezdci s vozy, připravované právě v této stáji, dosahovat těch největších možných úspěchů.

MMČR v rally
Ve „elkém mistrovství“ startovali s Hondami Civic 1,6 Vti tři tradiční posádky. Jaromír Tarabus – Igor Norek, Dan Běhálek – Olda Kořístka (Jarda Vosádka), Jiří Zbořil – Jiří Svoboda(od Barum rally již jako spolujezdec jela Dana Pospíšilová) a na čtvrtém voze se střídal Dan Zpěvák, Pepík Dunovský, Pavel Dohnal a Marek Morávek.
Již na začátku letošní sezóny byl do role favorita třídy N2 pasován Jaromír Tarabus. Své kvality potvrdil hned na úvodní Rally Šumava. Zde po fantastické jízdě nadělil po 15 RZ druhému v pořadí Trojanovi na Pólu téměř dvě a půl minuty. To znamenalo i skvělé 5. místo v F2. Od čtvrtého do šestého místa se ve třídě seřadili jezdci Sparrow RT v pořadí Běhálek, Zpěvák, Zbořil.
Druhý letošní závod, kterým byla pozměněná Valašská rally se odehrával opět ve třídě N2 pod taktovkou Jaromíra Tarabuse. Zde nedal nikomu vůbec žádnou šanci a náskok v cíli na druhou posádku činil 3 minuty a 42 vteřin. To opět znamenalo 5. místo v F2, kde se již pohyboval na průběžném třetím místě. Druhým místem se ve Vsetíně blýskl stále se lepšící Daniel Běhálek. Ten se na druhé místo dokázal probojovat až na poslední RZ, kterou vyhrál a jeho konkurent Fassmann zde chyboval. Jiří Zbořil zde dojel na pátém místě, bohužel domácí Pavel Dohnal musel v sedmé zkoušce odstoupit pro technickou závadu.
V pořadí již třetí závod v Českém Krumlově nebyl z pohledu týmu tak úspěšný. Jaromíru Tarabusovi se zde v sobotním ránu přilepila smůla na paty. První den bojoval se Sedláčkem a Trojanem o vedoucí místo, ale na prvním sobotním průjezdu RZ Malonty mu zde vypadla poloosa. Díky jeho rychlému servisnímu zákroku, který mají již s Igorem Norkem natrénovaný, dokázali soutěž dokončil, ale po jejich velké stíhací jízdě to nestačilo na lepší než páté místo. Smůlu měli i Dan Zpěvák a Jiří Zbořil. Oba vypadli na technické závady již v pátek odpoledne. Čtvrtý jezdec Dan Běhálek vylepšil náladu v týmu, a to když obsadil ve třídě N2 třetí místo.
Následujícím závodem byla rally Bohemia. Medailovou třetí pozici zde vybojoval Jaromír Tarabus. Pátý skončil s drobnými problémy Marek Morávek, a to když vyzkoušel tvrdost jedné ze středočeských zdí. Dan Běhálek dojel na posledním osmém místě třídy, hlavní vinu na tomto výsledku nese jeho výlet mimo trať a defekt pneumatiky na jedné z dlouhých RZ. Josef Dunovský rally Bohemia nedokončil pro technickou závadu.
Vrcholem letošní soutěže v rally byla určitě pro Sparrow racing team domácí Barum rally. Zde bohužel po „infarktovém“ závěru tým neobhájil předešlé dvě vítězství, ale druhé místo v podání Tarabuse bylo také úspěchem. Jen připomínám pro ty, co si nevzpomínají, že Jaromír Tarabus zde prohrál se Sedláčkem o pouhé dvě desetiny vteřiny. Třetím místem se zaskvěl Dan Běhálek, který po celou dobu sledoval dvojici před ním s výrazným odstupem. Šestý dojel Jiří Zbořil a bohužel soutěž nedokončila posádka Zpěvák – Zvonek, která musela odstoupit pro havárii. S hrůzostrašně vypadajícího „vraku“ vozu vylezli bez zranění, i přestože byl soutěžní vůz na odpis.
V Příbrami zažil náš tým dvě premiéry. Startovala zde poprvé v našem týmu dámská posádka ve složení Cserhalmiová – Szenderáková a hned při prvním startu si připsali vítězství v dámském poháru. Druhá nová posádka Zítek – Rajnoch soutěž bohužel nedokončila pro technickou závadu. V Příbrami se již mohlo rozhodnout o titulu ve třídě N2, ale nestalo se tak. Jaromír Tarabus zde po taktickém výkonu skončil druhý a Dan Běhálek hned za ním na místě třetím.
O titulu se tak rozhodovalo až na poslední dvoudenní soutěži v Třebíči. Tarabusovi k titulu stačilo dojet do čtvrtého místa a tak se i stalo. Po odstoupení Dana Běhálka (technická závada) a konkurenta Trojana , dokončil Jaromír soutěž na druhém místě. Poprvé ve své kariéře tak oslavil titul mistra třídy N2 v MMČR. Nesmíme zapomenout ani v Třebíči na skvělé třetí místo v podání Marka Morávka.
V konečném pořadí šampionátu tedy vyhrál Tarabus a na stupni vítězů byl také třetí Dan Běhálek.

Sprintrally
Jenom připomínám, že ve „sprintech“ startovali s Hondami Civic 1,6 Vti ze stáje Sparrow RT tyto posádky. Daniel Běhálek – Olda Kořístka, Marek Morávek – Karel Hédl, Jiří Zbořil – Dana Pospíšilová, Jaroslav Pospíšil - Petr Kozel a pouze v Blovicích startoval Ladislav Henzl s Pavlem Zvonkem.
V prvním letošním sprintu v Blovicích kraloval třídě N2 Daniel Běhálek. Na místy těžko sjízdném povrchu některých zkoušek naděloval svým soupeřům jednu půlminutu za druhou. Výsledný náskok před druhým Pavlem Dohnalem po 6 odjetých zkouškách byl 4 minuty a 24 vteřin. Mnoho odborníků si myslelo, že tento výsledek je náhodný, ale v tu dobu nikdo ještě netušil, že Dan bude kralovat suverénně třídě N2 po celou sezónu sprintů. Na třetím místě skončil na jistotu jedoucí Marek Morávek, na 6. místě se po několika chybách umístil Ladislav Henzl. Hned na druhé zkoušce skončilo účinkování v RallyŠou pro Jiřího Zbořila, protože po výletu na jednu ze soukromých zahrádek nebyla Honda schopna pokračovat s soutěži.
Po měsíční přestávce sprintů, která byla vyplněna velkým mistrovstvím se posádky přestavily na rally Vysočina 2003. Zde po suverénním výkonu vyhrál Dan Běhálek a potvrdil tak vítězství z Blovic. Druhý byl Marek Morávek, který se Dana snažil marně stíhat. Čtvrté místo těsně před pátým Jaroslavem Pospíšilem obsadil Jiří Zbořil.
Na Autosalon rally se nejvíce těšil domácí Marek Morávek. Jeho cílem zde bylo porazit prozatím suverénního Dana Běhálka. Po polovině soutěže ztrácel na vedoucího Dana přijatelných 9 sekund. Smůla ho potkala na následují páté vložce. Zde musel pro technickou závadu odstoupit, což znamenalo, že pro třetí vítězství v řadě si mohl poklidnou jízdou dojet opět Dan Běhálek. Druhé místo zde překvapivě obsadil Jiří Zbořil, Jaroslav Pospíšil obsadil místo páté.
Na domácím sprintu Kopná ve Slušovicích se poprvé v sezóně odehrávala třída N2 pod totální nadvládou posádek s Hondami Civic, které pochází z dílny Sparrow RT. O první místo se až do posledních metrů tahal Běhálek se Zbořilem. Běhálek nakonec první místo uhájil o šest sekund. Třetí skončil Marek Morávek a čtvrtý Jaroslav Pospíšil.
Následujícím sprintem byla Agropa Pačejov. Zde již po páté v řadě vyhrál neudržitelný Dan Běhálek a zaokrouhlil svůj bodový zisk na rovných sto bodů. Jako druhý dojel jeho věčný rival Marek Morávek, který na velmi rychlé trati příliš neriskoval. Jiří Zbořil zde soutěž nedokončil pro identickou závadu jako v Českém Krumlově a Jaroslav Pospíšil zde havaroval tak, že tři stromy přerazil a doslova o ně vytrhl zadní nápravu.
Jediným závodem, ve kterém dokázali soupeři porazit Dana Běhálka byla sprintrally ve Vyškově. Zde Dan celou dobu vedl, ale po problému s tlumičem musel zpomalit. Soutěž tak poprvé v sezóně vyhrál Jiří Zbořil, na Marka Morávka zbylo opět druhé místo a třetí skončil právě Dan Běhálek.
Na posledním sprintu v Sosnové v této sezóně se představil ve Sparrow racing teamu nováček na tratích Robert Man. Se zkušeným navigátorem Jardou Blažkem dokončili soutěž na šestém místě. Jak už se stalo u sprintů pravidlem soutěž ve třídě N2 vyhrál Dan Běhálek, na záda mu dýchal Jiří Zbořil.
Při pohledu na konečné pořadí třídy N2 ve sprintrally byla vidět nadvláda jezdců ze Sparrow racing teamu, kteří obsadili všechny tři místa na „bedně“. Jezdci skončili v pořadí 1. Běhálek, 2. Zbořil, 3. Morávek.


Slovensko
Na rally Tatry v Púchově startoval s pronajatou Hondou ze zlínského týmu Fero Pjontek. Zajížděl zde vyrovnané časy s Martonem. Jen připomínám ve třídě N2 zde startovali pouze tyto dvě posádky. Soutěž Pjontek bohužel nedokončil pro technickou závadu.
Na hodně podivně uspořádané šotolinové rally Trnava startovali již tři Hondy ze Zlína. Tradičně Pjontek, nově Gavlák a výjimečně Hrabec T. Peter Gavlák si v premiéře dojel pro stříbrný věnec, Fero Pjontek mu byl v patách, ale soutěž nedokončil Hrabec Tomáš, když v polovině soutěže odstoupil.
V daleké Snině již dokázal Peter Gavlák porazit i do té doby neporazitelného Martona a s přehledem třídu vyhrál. Na třetím místě dojela nově startující Zuzana Cserhalmiová.
V Košicích chtěl předešlé vítězství potvrdit Gavlák , ale dva soupeři byli nad jeho síly a soutěž tak dokončil na třetím místě. Pjontek zde skončil pátý, Zuzy Cserhalmiová šestá.
Šotolinové rally Hurbanovo se zúčastnili pouze dvě posádky z našeho týmu. Fero Pjontek bohužel soutěž nedokončil, ale za to Gavlák zde svou třídu vyhrál a v absolutním pořadí byl dokonce osmý.
Závěrečnou rally byla Mikona v Rimavské Sobotě. Pro vítězství si dojel Peter Gavlák a už v té době předčasně mohl oslavit titul ve třídě N2. (v té době nikdo nevěděl, že se Prešov nepojede). Fero Pjontek s Markem Malcem dojeli na čtvrtém místě, což díky systému bodování stačilo na celkové druhé místo za Gavlákem.

Konečné pořadí třídy N2 v MMČR:
1. Tarabus – Norek 105 bodů
2. Sedláček – Rybníkář 100 bodů
3. Běhálek – Vosádka 64 bodů
...
7. Morávek – Hédl 20 bodů
.  Zbořil – Pospíšilová 20 bodů

Konečné pořadí třídy N2 ve sprintrally:
1. Daniel Běhálek 132 bodů
2. Jiří Zbořil 75 bodů
3. Marek Morávek 69 bodů
...
8. Jaroslav Pospíšil 26 bodů
Robert Man 6 bodů

     honda civic            Pronájem (Rent) Peugeot 208 VTi R2             skoda fabia s2000



Aktuální podnik


Rally Košice (SVK)
20.10. - 21.10. 2017

Facebook


© 2012 www.sparrow.cz | Code by: PC servis Zlín