www.sparrow.czwww.sparrow.cz

czech english deutch poland

Náročná rally BOHEMIA ! ! ! ! ! !

Pouze tři posádky týmu SPARROW racing se zúčastnili letošního ročníku rally Bohemia v okolí Mladé Boleslavi. Dlouhou a náročnou trať měli v plánu celou absolvovat Dan Vladyka a Petr Grafek s Hondami Civic 1,6 VTi a Egon Smékal také s Hondou Civic, ale TypeR ve třídě N3. Letošní ročník nebyl "procházkou růžovým sadem", ale dal technice a jezdcům našeho týmu opět za vyučenou.

Pouhé čtyři posádky odstartovali ve třídě N2 do rally Bohemia . Mezi adepty na vítězství se řadil Dan Vladyka. Plány mu chtěl ale překazit Petr Grafek. Čtveřici doplnil Jiří Sojka a polák Kurnicki oba se Suzuki.
   Úvodní diváckou speciálku vyhrál ve třídě N2 Grafek, jenže na klasických zkouškách bylo pořadí již v sobotu ráno trochu rozdílné. Sobotní dopoledne se nejlépe povedlo Vladykovi. Po dvou průjezdech trojicí rychlostních zkoušek Bzí, Smržovka, Šumburk figuroval na prvním místě s půl minutovým náskokem na druhého Sojku. "Gráfa"  byl třetí tři vteřiny za Sojkou. Jenže následující sekce s dvojím průjezdem Vince a jednou Staroměstkou zkouškou se Grafkovi povedla excelentně. Na těchto zkoušách si připsal tři vítězství, což mělo za příčinu po první etapě druhé místo za Vladykou o 3,7 vteřiny. Třetí Sojka ztrácet již přes dvě minuty. 
    Neděle slibovala velmi napínavý souboj. První Chloudov vyhrál opět Grafek a dostal se do vedení před Vladyku o 0,6 vteřiny. Naopak první průjezd Navarova vyhrál zase Vladyka a "dal" Grafkovi vteřin 7. Další dvě vteřiny přidal Grafkovi i na Sychrově, což znamenalo celkově necelých devět vteřin. Vítězství si na druhém Chloudově a Navarově rozdělili spravedlivě 1:1. Rozdíl mezi oběmi posádkami byl před závěrečnou rychlostní zkouškou 4,9 vteřiny. A právě poslední zkouška rozhodla. Nejprve Dan Vladyka trefil zhruba v polovině kámen na silnici, který poškodil výfukové potrubí. To mělo za příčinu ztrátu výkonu jeho Hondy. Petr Grafek se spolujezdcem Jardou Matějkou měli vítězství na domácím podniku na dosah. Jenže "tři" zatáčky před cílem přehnali svou snahu na brzdy, vyletěli mimo trať a tam trefili pařez. To mělo za příčinu proražení chladiče a poškození olejové vany. Do cíle celého závodu nakonec dorazili, i když s celkovou ztrátou půl minuty na vítěznou posádku Vladyka - Norek. 




Devatenáct startujících vozů ve třídě N3 slibovalo dokonalou prověrku pro tři tradiční české účastníky této třídy.  Egon Smékal začal velmi slibně již na páteční divácké zkoušce v Sosnové. Čtvrtý čas s půl sekundovou ztrátou na vedoucího Křížka sliboval velmi zajímavý souboj do další části soutěže. Egon hned od úvodní sobotní zkoušky ukázal všem soupeřům ve třídě, že to s vítězstvím myslí vážně. V úvodní sekci vyhrál dvě první zkoušky a usadil se na čele s náskokem 11 vteřin na druhého a 22 vteřinami na svého rivala Křížka. V druhé sekci zajel dvakrát třetí a jednou druhý čas, "propadl" se na průběžné druhé místo, ale náskok v českém mistrovství zvýšil v té době na druhého Křížka již na 53 vteřin. Na prvním průjezdu Vince mohli diváci sledovat opět krásný souboj, kde Egon tentokrát zaostal za Křížkem o vteřin pět.  Bohužel devátá zkouška předznamenala určité problémy s technikou, které vystavily stop Egonovi a jeho Hondě již na další a to desáté rychlostní zkoušce. Erzetou Honda projela, ale hned v cíli byla posádka Smékal - Šmeidler nucena odevzdat jízdní výkaz. Vinou bylo prasklé gufero převodovky, které zapříčinilo unikající olej do spojky a vůz nebyl schopen jízdy už ani do večerní servisní zóny.   

Tento týden se tým účastní mistrovství Slovenska Rally Lubeník s vozem Suzuki Ignis S1600 a posádkou Koňuch - Porubčan.


     honda civic            Pronájem (Rent) Peugeot 208 VTi R2             skoda fabia s2000



Aktuální podnik


Rally Košice (SVK)
20.10. - 21.10. 2017

Facebook


© 2012 www.sparrow.cz | Code by: PC servis Zlín