www.sparrow.czwww.sparrow.cz

czech english deutch poland

Posádka Patrik Rujbr Josef Píža v Pačejově

 

Seriál MMČR ve sprintrally pokračoval o uplynulém víkendu dalším závodem , tentokrát v krásném prostředí předhůří Šumavy - pod názvem Rally Agropa Pačejov.


 

Letošní seriál ve sprintrally se začíná dostávat do podvědomí zúčastněných posádek i širší veřejnosti především extrémním počasím, které tyto závody povětšinou provází .... nesnesitelné horko, které jsme si užili v Kunžaku vystřídaly o tomto víkendu v Horažďovicích a okolí , kde tento závod probíhal, silné lijáky hraničící občas až s průtržemi mračen.

Takové počasí panovalo už od čtvrtečního večera , v průběhu celého pátečního tréninku a v sobotu - snad aby Šumava dokázala co umí, vše gradovalo téměř do extrému.

Nicméně správný soutěžní jezdec dokáže zdolávat nástrahy tratě za každého počasí a tak v sobotu ráno přejelo přes startovní rampu více než 120 odvážných posádek .

O tom, jak náročné je závodit v takovém počasí hovoří fakt , že cílovou rampu spatřilo pouze 65 posádek , povětšinou s různými kosmetickými závadami na karoseriích svých vozidel ...

I když tedy letos hrálo jednu z rozhodujících rolí počasí, nic to neubírá na faktu, že XXXI . ročník Rally Pačejov byl velmi povedený. Dvě rychlostí zkoušky známé z minulosti doplnila zbrusu nová, třináct a půl kilometru dlouhá rychlostní zkouška Hlupín – Čečelovice , o které se předpokládalo, že bude rozhodovat o celkovém umístění.

Byla sice nádherná, rychlá a technicky náročná , ale většina posádek se daleko hůře vyrovnávala s nástrahami RZ 2 - Komoušín v bývalém vojenském prostoru o délce pouhých 5 km, která však vedla po velmi kluzkých cestičkách plných vyházeného bláta a nepředvídatelných děr zalitých vodou. Zde také skončila většina posádek, které soutěž nedokončili...

Díky počasí, které v sobotu ráno panovalo jsme měli velmi jednoduchou volbu, co obout na vozidlo - nejmokřejší pneumatiky ze všech nejmokřejších,co existují – a ještě to bylo málo....

Vzhledem k okolnostem ,které nastaly před závodem – tzn. že abychom mohli startovat na letošním ročníku Barum rally potřebuje jezdec Patrik Rujbr mezinárodní licenci - a tu by obdržel po absolvování čtvrtého podniku rallysprintu , bylo potřeba dojet za všech okolností do cíle. S touto taktikou jsme vyrazili na trať závodu.

 

První RZ jsme tedy začali velmi rozvážně a opatrně a nějak jsme ani nepředpokládali výraznější úspěch. Jaké však bylo naše překvapení, když jsme v cíli zjistili, že jsme ji v naší kategorii vyhráli ! Uklouzanou RZ2 jsme trošku „prodali“ a propadli jsme se až na 3 místo. Pak následovala nová RZ, která nám seděla, trošku jsme zrychlili a podařilo se nám vyhoupnout na druhé místo v naší kategorii - a tak to v podstatě zůstalo až do konce závodu .....

Nedá se říci, že bychom absolvovali celý závod bez jakýchkoliv problémů, ale třeba měnit přední kolo v průtrži mračen za necelé dvě minuty – to má jistě také své kouzlo ...

Každopádně jsme velmi spokojeni s tím, že jsme tento opravdu velmi náročný závod, kdy Patrik poprvé startoval na vodě, dokončili ... a druhé místo ve třídě N2 a s tím spojený stříbrný pohár - to už je taková třešnička na dortu ..,..


 

Chtěl bych poděkovat všem sponzorům,přátelům a našim fandům za podporu a chtěl bych je tímto pozvat na další plánovanou akci - závod Mistrovství Evropy a IRC v rally - BARUM RALLY Zlín v termínu 26 – 29.8 2010.


     honda civic            Pronájem (Rent) Peugeot 208 VTi R2             skoda fabia s2000



Aktuální podnik


Valašská rally
23.3. - 25.3. 2018

Facebook


© 2012 www.sparrow.cz | Code by: PC servis Zlín