www.sparrow.czwww.sparrow.cz

czech english deutch poland

Vyškovská couvaná Václava Dunovského

Na sedmý sprint sezony tradičně dorazil i A šestkový Václav Dunovský. Ve Vyškově na něj čekaly zajímavé rychlostní testy a tahanice s nejlepšími ve třídě. Po nepovedeném Pačejově chtěl jasně říci, že ještě nehodlá házet flintu do žita.
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Suzanka (Suzuki Ignis S1600) po Barumce, na které s ní startoval Milan Kneifel, opět dostala modré válečné barvy posádky Václav Dunovský – Petr Machů, a tak byla plně připravena k boji. Do Komořan dorazil Dunovský už ve čtvrtek večer, aby ještě stihl trénovat: „Chtěli jsme si napsat vojenský prostor, do něhož byl v pátek přístup omezen, ale neb jsme se sekli o pět minut, dočkali jsme se jen zavřené závory,“ dodává Václav. Nakonec tedy musel rozpis vzniknout až v pátek. Dunovský svou cvičnou Fabii ale rozhodně nešetřil, s úsměvem popisuje situaci ze seznamovaček: „Trať byla hodně špinavá. Celkem dobrodružství bylo brodění se v blátě na RZ2/4/7. Tam to vypadalo, že Fabie zůstane v blátě navěky!“
 
V okolí Vyškova čekalo na jezdce devět rychlostních zkoušek. Ty se až tak moc nelišily od jiných sprintů. Střídaly se průjezdy po obslužných komunikacích mezi poli nebo přímo po polích, vesnicemi, lesem a vojenským prostorem. „Letos se mi zdejší vložky moc líbily a hodnotím je velmi pozitivně, byť byly místy hodně rychlé. Bláto nakonec vyschlo, a tak i jediná možná komplikace byla vyřešena,“ komentuje Dunovský.

Kvůli brzkému odstoupení v Pačejově, si Dunovský dlouho do Suzanky pořádně nesedl. A tak se ještě před startem ve Vyškově sháněl po nějakém drobném testování. Jak to dopadlo, popisuje Václav: „Nakonec se mi díky Honzovi Dohnalovi podařilo realizovat krátké svezení se na bezpečném úseku. Po velké pauze jsem tak opět zjistil, o čem je v závodním autě řeč. Moc mi to pomohlo, rozhodně jsem v pátek před startem usínal klidněji. Honzovi touto cestou ještě jednou moc děkuju.“

To, že právě Jan Dohnal s Renaultem Clio bude hlavním soupeřem poděbradsko-zlínské posádky, bylo od začátku více než jasné. Ovšem počítat se muselo i s tradičními bojovníky Zedníkem a Novákem. V sobotu startovaly vozy za sucha a tepla, což potěšilo všechny, kteří viděli v předchozích dnech množství bahna podél tratí.

Dunovský začal zostra, ale hned se také dostavily chybičky. „Hned na prvních brzdách jsme měli drobný problém, horší chvíle ale přišla až při průjezdu jediné obce na trati první RZ. Kvůli chybě v rozpisu, kterou jednoznačně beru na sebe, jsem probrzdil umělý retardér. Znovu jsem startoval, couval a poprvé počítal vteřiny,“ popisuje situaci z RZ 1 Dunovský. Ve stopce si tak hoši jen ověřili to, co čekali, tedy spoustu naložených vteřin od všech soupeřů. Ani druhá a třetí rychlostní zkouška nepřinesla Dunovskému žádné pěkné časy, avšak na jeho jízdě bylo znát jisté zklidnění. Do servisu zajížděla Suzanka z průběžného 4. místa v A6 za Zedníkem, Novákem a Dohnalem. Na prvního Dohnala ztrácel Dunovský tou dobou již 48s.

Do druhé sekce vyjel Václav se snahou napravit si reputaci z rána. Ovšem hned první test druhé sekce byl opět ve znamení startování a couvání. Téměř u cíle vložky Dunovský prudce brzdil do pravé zatáčky a vůz se tak dostal do hodin. Duchapřítomný Václav si s hodinami skvěle poradil a na nebezpečném úseku se bezpečně dostal ze svízelné situace. V cíli ho tak mohl mrzet jen dobrý čas, který mohl zajet. Tím ale starosti neskočily: „V následujícím testu byl jeden z retardérů užší, než jsme předpokládali a poskládali jsme se do něj jen za cenu zhasnutého motoru, který nechtěl znovu naskočit… A další počítání drahocenných vteřin. Pocit z jízdy byl ale vynikající, můžu si tak jen a jen sypat popel na hlavu za zbytečné chyby,“ shrnuje Václav.

Po šesté erzetě se Dunovský stále držel na čtvrtém místě za Zedníkem. Honza Dohnal si jel svůj vlastní závod. Před poslední sekcí měl na druhého Nováka najetých už 38s, Dunovský ztrácel minutu a 15s. V servisu kluci přešli celý předek, který dostal opět mnoho ran, včetně jedné větší po tvrdém dopadu na legendárním račickém skoku a mohlo se jet finišovat.

V závěrečné sekci se Dunovský konečně pořádně vzpamatoval a dosahované časy se pohybovaly na úrovni jeho konkurentů. V posledních třech erzetách Václav zajel před Dohnalem vždy první místo, čímž přeskočil třetího Petra Zedníka s Fiestou. Dunovský mohl jenom litovat chyb z celého dne, protože za druhým Novákem v cíli zaostal pouhé 2 vteřiny. Pro vítězství si skvělou jízdou bezpečně dojel Honza Dohnal s Martinou Škardovou.

„Štve mě, že jsme zbytečně ztratili pomalu desítky vteřin, jenom kvůli mně. Tempo jsme měli dobré od rána, jelo se nám skvěle a hlavně Suzana fungovala naprosto fantasticky. Díky moc všem členům Sparrow racing, kteří nám ji perfektně nachystali. Zároveň děkuju našemu vedení, partnerům a také fanouškům, kteří tentokrát měli tu „čest“ několikrát spatřit moje báječné couvání. Letošní Vyškov se z pořadatelského i sportovního hlediska vydařil výborně – jediné negativum snad bylo trochu víc jízdy v omezovači – což mi nedělalo dobře v souvislosti s tím, jak trpěla technika. Speciální poděkování a velká pochvala míří ode mě mému mitfárovi Petrovi za jeho vynikající výkon – jelo se podle něj skoro samo,“ uzavírá Václav Dunovský Admiral Rally Vyškov.

Nezbývá než popřát hodně štěstí a méně chyb do dalšího sprintu, kterým bude začátkem října AZ Pneu Rally Jeseníky

zdroj: www.rally-mania.cz

     honda civic            Pronájem (Rent) Peugeot 208 VTi R2             skoda fabia s2000



Aktuální podnik


Facebook


© 2012 www.sparrow.cz | Code by: PC servis Zlín