www.sparrow.czwww.sparrow.cz

czech english deutch poland

Kobliha s Žáčkem triumfovali na domácí půdě

 Honda Civic VTI z dílen Sparrow Racing Teamu a zkušený Karel Žáček, to byly dvě zásadní změny, se kterými vyrazil Adam Kobliha vstříc 150 ostrým kilometrům rozleženým do dvou etap. Samotné soutěži předcházel ještě shakedown, kde měli jezdci poslední možnost přizpůsobit svá auta aktuálním podmínkám. Nechyběl ani Kobliha, který si projel úsek celkem čtyřikrát: „První průjezd shakedownem jsem si jel podle sebe, se zbytečným nasazením a málem z toho byl problém. Poté mi Kája dal jasně najevo, že by nerad někde vymetal škarpy a rád by v pohodě spatřil cíl. Uvědomil jsem si, že je potřeba se nejdříve sehrát a pak postupně zrychlovat. Už na shakedownu jsem byl překvapený, jak si Kája umí v autě sjednat pořádek a i díky němu jsme neměli žádné krize.“

Po celý čas Valašky panovalo velmi krásné jarní počasí, což ještě víc dokreslovalo pěknou atmosféru kolem tratí rychlostních zkoušek. Fandit dvojici modrobílé Hondy přišel úctyhodný počet fanoušků a rozhodně byli slyšet a vidět. Adam Kobliha se za podpory svého fanklubu vydal, již za úplné tmy, do prvního měřeného úseku s názvem Špičky. Ze sedmi konkurentů ve třídě se tato rychlostní zkouška nejlépe vydařila Zbyňku Ballerovi, který do ní vlétl doslova jako blesk a vyhrál bez mála o 10 sec před Adamem Koblihou. To byl však jen začátek, na následující RZ Helfštýn Baller neudržel vysoké tempo ani auto na silnici, havaroval a svůj vůz hodně poničil. Vyhrál zde Kobliha o 6 sec před Pelechem. Od té doby už opanovali první místo jen Kobliha se Žáčkem. Páteční den uzavíral druhý průjezd RZ Helfštýn a zde si Adam jen pojistil náskok do dalšího závodního dne, který činil 17,8 sec na Pavla Pelecha. V tuto chvíli byl mimo hru i velký favorit třídy 9 Ondřej Bisaha, který ztratil po problémech s převodovkou. Aktuálně vedoucí jezdec ale také nezůstal bez problémů:„Páteční etapa byla spíše o souhře s novým spolujezdcem, navíc nás potrápily problémy s chlazením, které se naštěstí podařilo mechanikům v servise vyřešit a neznamenalo to pro nás konec. S dosahovanými časy jsem byl spokojen, jeli jsme místy s rezervami a stačilo to na první místo. Hodně mě překvapil výkon Zbyňka Ballera na první RZ. Věřím, že pokud by nehavaroval, tak jeho šance na vítězství by byla velká. Mrzí mě jejich odstoupení a přeji klukům ať se co nejdříve vrátí na start.“

Sobotní etapa obnášela celkem osm rychlostních zkoušek a všechny je bez větších problémů ovládl Adam Kobliha. V závěru už nedopustil žádné drama a v udržovacím tempu si spolehlivě dojel pro první místo a porci 25 bodů. Na dalších pozicích třídy došlo během soboty už jen k jedné změně a to, když si Daniel Vladyka dokázal velmi dobrými časy vybojovat druhé místo. Na třetí se pak propadl po pátku druhý Pelech. Do cíle nakonec dojeli jen čtyři posádky v tomto pořadí: 1. Kobliha, 2. Vladyka, 3. Pelech, 4. Bisaha. „Sobotní etapu jsme jeli tak, abychom zbytečně neriskovali a udrželi si vedení. To se povedlo a jsme za to rádi. Rád bych poděkoval Karlovi za tuto soutěž, za jeho perfektní vedení a čtení rozpisu. Dále našim partnerům, bez kterých bychom se na start nemohli postavit, fanklubu a fanouškům, které nešlo přehlédnout, všem lidem ze Sparrow Racing teamu za přípravu našeho auta. Ještě jednou DĚKUJEME. Já už se moc těším na další soutěž a doufám, že se nám s Kájou podaří navázat tam, kde jsme na Valašsku skončili.“

Na závěr jsem trochu vyzpovídal novou oporu týmu na sedačce spolujezdce – Karla Žáčka.

Tak Karle, jaká byla tvoje první rally vedle Adama?

„Výborná. Jsem hrozně spokojený jak s výsledkem, tak s Adamem. Na závod jsme se snažili co nejlépe připravit rozpis, to znamenalo úplně od základů předělat ten starý, a to se nám až na několik optimistických míst povedlo. Od začátku jsme nasadili dobré tempo, bez zbytečného risku a ještě s velkými rezervami. Náš cíl tady nebyl vyhrát o dvě minuty, ale co nejvíce se sžít a pilovat rozpis. Toho jsme se drželi.“

Jaký je Adam pilot z Tvého pohledu, dá se to vůbec srovnávat s těmi, co jsi už navigoval?

"Srovnávat se to nedá. Adam je první jezdec, který je mladší než já a je to znát. Jde do toho naplno s velkým odhodláním a jde na něm vidět, jak moc ho to baví. Je hodně vnímavý a učenlivý, cokoliv jsme si řekli, cokoliv jsem mu poradil, tak si vzal k srdci a podle toho to tak vypadalo. Myslím, že nám to bude velmi dobře fungovat a už se těším do dalších závodů, kde třeba nebudeme na domácí půdě."

Co pro Tebe znamenal přestup zase do slabší třídy?

„Bylo to hrozné:-) To potvrdí každý, kdo tohle zažil. Byl to velký nezvyk, to auto oproti těm „áčkům“ až tolik nefunguje, není tak stabilní a na Santově jsem musel být už na Adama trochu víc hlučný, ať tolik neblázní :-). Ale abych nepřeháněl, tak jsem si během Valašky zvykl a bude to v pohodě. Navíc Hondy od pana Hrabce jsou myslím na velmi dobré úrovni.“

Jak vůbec vypadala Valaška z pohledu Karla Žáčka?

Byla určitě pěkná, z našeho pohledu vydařená. Ovšem organizace byla doslova katastrofa. Některým rozhodnutím pořadatelů vůbec nerozumím, ať už to byla velikost servisní zóny, příjezdová cesta nebo velmi rychlé zkoušky, podle mě to bylo organizačně prostě špatné. Ale stalo se a snad se někdo poučí. Pro mě bylo důležité zvládnout tuto rally bez problému a to se povedlo, uzavřel nový spolujezdec.

Valašská rally 2012 je tedy za námi, i se všemi vadami na kráse to nakonec byla pěkná rally se spoustou zajímavých soubojů. Z pohledu posádky AK Racing Klubu dopadla na výbornou a doufejme, že se ve stejném duchu budou odvíjet i výsledky na dalších podnicích Mezinárodní mistrovství České republiky. Jaký bude ten další, je prozatím otázkou, v týmu totiž chybí potřebný rozpočet a není jisté, zda se posádka objeví i na Rally Šumava. Ta je na programu již za tři týdny.


     honda civic            Pronájem (Rent) Peugeot 208 VTi R2             skoda fabia s2000



Aktuální podnik


Rally Košice (SVK)
20.10. - 21.10. 2017

Facebook


© 2012 www.sparrow.cz | Code by: PC servis Zlín