www.sparrow.czwww.sparrow.cz

czech english deutch poland

Ani maximální snaha celého týmu na úspěch nestačila

 Tuzemský šampionát jednodenních soutěží pokračoval o posledním dubnovém víkendu druhým podnikem, kterým byla Thermica Rally Lužické hory. Po měsíční pauze znovu usedla do speciálu Škoda Fabia Super 2000 posádka týmu Rallyesport Poděbrady Václav Dunovský a Petr Machů.

 

Přestože Dunovský se objevil na trati naposledy při březnové Bonver Valašské Rally, stroj připravovaný ve zlínských stájích Oldřicha Hrabce nezahálel. Dva týdny před podnikem na severu Čech ho pilotoval Slovák Roman Koňuch při Rally Prešov. Z toho důvodu byla nutná pravidelná kontrola a repase agregátu ve Francii. Po diplomatickém nátlaku se všechno stihlo včas a motor nakonec dorazil ve čtvrtek dopoledne do Poděbrad, kde byl usazen do auta.

 

Zástavba do vozu šla podle plánu až do okamžiku prvního nastartování. To se nedařilo, tudíž bohužel sešlo z plánovaného testu v Žiželicích,“ ohlédl se za prvopočátkem skoro až nekonečných peripetií Václav Dunovský. Ač by se mohlo zdát, že času k opravě měl tým na rozdávání, ještě rychleji než čtvrtek utekl celý pátek a ani v servisní zóně v Hrádku nad Nisou agregát nevrčel. „I přes konzultaci se špičkami ve svém oboru Butulem a Kučerou či telefonáty snad po celé zeměkouli nebylo jasné, jestli vůbec v sobotu odstartujeme,“ popisoval beznaděj celého týmu mladý pilot.

 

Motor se nakonec mechanikům povedlo zprovoznit mezi druhou a pátou hodinou ranní, takže Václav Dunovský a Petr Machů mohli v sobotu vyrazit vstříc osmi rychlostním zkouškám patnáctého ročníku Thermica Rally Lužické hory a začít sbírat další učňovské kilometry za volantem pro ně stále ještě nového závoďáku.

 

Erzeta Bílý Kostel je zkouška jako víno a snese ta nejpřísnější měřítka, stejně tak jako kratší Kunratice s nádherným šotolinovým úsekem. Zbylé dvě zkoušky se mi popravdě nezamlouvaly vůbec. Bylo víc než jasné, že rychlostní průměry budou vysoké a omezovač v našem voze velmi často v permanenci. S maximálkou vozu Super 2000 jsme na této trati neměli moc šancí,“ shrnul charakter oblíbených ´Lužiček´ jezdec fabie.

 

V první vložce, která byla jakousi náhradou za neuskutečněný test, zajel Dunovský dvanáctý čas absolutně a třetí ve třídě. „Úvodní kilometry byly prvními po více než měsíci, takže to podle toho vypadalo. Kvůli absenci aspoň krátkého testu jsem byl trochu mimo, navíc kombinace šotoliny a nového vozu u mě také zatím nefunguje na sto procent,“ řekl Václav Dunovský. Zároveň doplnil, že podmínky byly ztíženy množstvím klouzavého listí. „I když jsme startovali jako sedmí, na trati ležela spousta vytrhaných tyček zabraňujících zkracování zatáček.“

 

Následující václavická vložka Dunovskému, co se týká dosaženého času, nevyšla vůbec. „V rychlých pasážích jsme měli dvě výživné krizové situace. Pochytal jsem je možná i s trochou štěstí. I z toho důvodu jsem závěrečný šotolinový úsek lehce prodal,“ vysvětloval poděbradský jezdec důvod, proč na druhé RZ obsadil až patnácté místo. Jelikož ale Dohnal i Navrátil ztratili ještě více času než Dunovský, do servisní zóny přijížděla Škoda Fabia Super 2000 s číslem 7 na dveřích bez jediného technického problému jako vedoucí vůz třídy 2.

 

Třetí rychlostní zkouška byla po havárii Martina Semeráda zrušena, a tak Dunovský a Machů začali závodit zase až na čtyřce, která vedla z větší části po širokém asfaltu. „To je přesně prostředí, kde se musím s autem ještě hodně učit, protože tam ztrácíme mnoho času. Pocitově to ale určitě bylo o třídu jinde než na prvních dvou testech,“ uvedl Václav Dunovský a pokračoval: „Výsledný čas jsme se už ale nedozvěděli, protože asi kilometr před cílem náhle přestal vůz jet a začal se linout kouř z motorového prostoru. Samozřejmě jsme okamžitě zastavili, začínající požár uhasili a čekali na odtah.“

 

Nakonec se ukázalo, že selhal alternátor a spolu s ním shořela část elektroinstalace. „Pokažena tak byla veškerá snaha s téměř osmačtyřicetihodinovou pracovní směnou celého týmu. Všech nám to bylo upřímně líto, protože udělali vše, a stejně to nestačilo. Na druhou stranu by škody neměly být velké, mohlo to dopadnout mnohem hůř,“ smutnil osmadvacetiletý jezdec.

 

Václav Dunovský s Petrem Machů odstupovali z 11. místa absolutního pořadí a prvního ve třídě. I přes nešťastný konec si však rallye pochvalovali. „Pořadatelé z Hrádku nad Nisou dělají výbornou práci a za letošní ročník mají určitě za naši posádku pochvalu,“ konstatoval pilot. „Moc děkujeme všem, kteří se podíleli na zprovoznění vozu před startem, a také všem fanouškům za to, že nám drželi palce, aby se to podařilo. V neposlední řadě patří poděkování partnerům za důvěru při startech s novým vozem,“ uzavřel Dunovský.

 

Další startem Václava Dunovského bude jubilejní dvacátý ročník Autogames Rallysprintu Kopná, který se jede už v závěru příštího týdne.

 

Text: Pavel Kacerovský


     honda civic            Pronájem (Rent) Peugeot 208 VTi R2             skoda fabia s2000



Aktuální podnik


Rally Košice (SVK)
20.10. - 21.10. 2017

Facebook


© 2012 www.sparrow.cz | Code by: PC servis Zlín