www.sparrow.czwww.sparrow.cz

czech english deutch poland

Kobliha podal na Barumce životní výkon a získal titul

Jméno krále letošních „devítek“ mohlo být známo již po Bohemia rally, vinou tragické události se ale tohle rozuzlení muselo přenést až na zlínskou soutěž. Při neúčasti Zbyňka Ballera spadala do oblastí teorie i šance na titul pro Ondřeje Bisahu, přičemž Adam Kobliha by nesměl získat více jak 4 body. Oba hlavní protagonisté považují Barum rally za svou domácí soutěž a šlo tady i o prestiž domácího „skalpu“ v podobě vítězství. Po delší odmlce se určitě chtěl předvést také v tu dobu stále úřadující mistr této třídy Ondřej Blaťák. Dal se tedy očekávat boj na ostří nože. Kobliha se před startem svázaný necítil.

Letošní Barum Czech rally Zlín se jela dle stejného scénáře jako v letech minulých. Úvod obstarala tradičně divácká rychlostní zkouška v srdci tohoto města. Adam Kobliha zde dokázal za zvukové i světelné podpory svých fanoušků naložit soupeřům úctyhodných bez mála 24 sec. To pravé závodění však mělo teprve přijít v následujících etapách. Déšť, mlha, bláto, tma, to vše ve svém průběhu nabízely rozbité a uskákané tratě v okolí Zlína. Sobotní den provázela nejistota ve volbě pneumatik. Kobliha však nezaváhal a hned od rána se začal opevňovat na čele třídy. Po první ranní sekci čítající dvě RZ vedl již o více jak minutu. Odpoledne přišly na řadu čtyři těžké rychlostní zkoušky doplněné o vrtochy počasí, navíc bez možností servisní zastávky. Právě tady se začalo rýsovat pořadí, které zůstalo neměnné až na cílovou rampu. Adam Kobliha neustále navyšoval svůj náskok, pouze jednou jej porazil Ondřej Bisaha, svoji roli zde sehrála volba pneumatik. Sobotní etapu uzavírala dvojice testů, které znamenala pro Koblihu pohodový náskok tří minut. 



Zajímavostí sobotního počínání aktuálního lídra „devítek“ jsou skvělé časy z obou průjezdů rychlostní zkouškou Tesák, kde zajel 12., respektive 11. místo ve skupině aut s poháněnou přední nápravou a dokázal za sebou nechat mnoho soupeřů se silnějšími vozy. Důležitý byl samozřejmě náskok ve třídě 9. „Sobota se nám povedla, hlavně co se volby pneumatik týče. Dařilo se nám trefovat do volby zřejmě víc než našim soupeřům a na časech to bylo znát. Určitě to ale byla nejnáročnější etapa z celé sezóny, střídavé počasí, sucho, mokro, hlavně mlha v kombinaci s tmou, to byly podmínky, které jsem za svou kariéru ještě nezažil. Tento extrém dokonale prověřil náš rozpis, byť se jelo v domácím prostředí. Potvrdilo se nám, že celou sezónu jsme šli správným směrem a tady nám to perfektně ladilo, tedy až na to, že jsem si musel na Tesáku jednou couvnout. Časy z RZ Tesák byly velmi dobré, ale je nutné říct, že jsem jel v podstatě za domem,“ zhodnotil sobotní počínání Kobliha. 

Nedělní program čítal šest rychlostních zkoušek a vidina titulu pro posádku Kobliha – Žáček byla stále reálnější. Opatrnost však byla na místě, jediný defekt či výlet mimo trať mohl chod událostí zvrátit. I proto Kobliha po ránu raději přenechal vítězství v rychlostních zkouškách a zvolnil. V době, kdy byl peloton „devítek“ na cestě k RZ 13, přišla velmi smutná zpráva o havárii jedné z předních posádek s tragickými následky. Soutěž byla předčasně ukončena. V tu dobu se posádka AK Racing Klubu stala mistry české republiky třídy 9. Tento fakt měl ale za daných okolností velmi hořkou příchuť. Tým se rozhodl vzdát bujarých oslav a jen pietním přejetím přes cílovou rampu ukončil tažení letošní sezónou. „Nedělní závodění nemá příliš cenu komentovat. Odjely se jen tři testy, na kterých se nám příliš nepovedla volba pneumatik, ale hlavní úkol byl dovézt auto do cíle. Bohužel ten závěr byl takový, jaký byl. Nás to moc mrzí a chtěl bych apelovat na lidi, ať si uvážlivě volí bezpečná místa, kde se budou dívat. Tohle se může stát komukoliv z nás,“ dodal k závěru Barum rally Adam Kobliha. 

Skvělý výkon posádky Kobliha – Žáček neunikl ani pozornosti novinářů Eurosportu a na stránkách ircseries.com věnovali valašskému jezdci a nestárnoucí Hondě Civic VTI krátký článek. Mimo jiné dokázali společně s Ondřejem Bisahou přispět k 18 bodům v hodnocení IRC 2WD Cupu. Tahle třída pořád platí za líheň rallyových talentů a tahle propagace jí jen prospívá. Adam Kobliha se utkává se soupeři na tratích rychlostních zkoušek v této třídě již pátým rokem a určitě by rád usednul do silnějšího vozu. Neustálým problémem jsou však finance. S tak skromným rozpočtem nelze pomýšlet například na vůz R2. A že by byla v dohlednu nějaká soukromá iniciativa jako v případě Jakeše nebo Kopáčka, o tom se nic neví. Ale určitě i zde platí věta, kterou pronesl Vojta Štajf na adresu Mirka Jakeše:
 „Tento mladý talent by rozhodně neměl zahálet doma.“ 



     honda civic            Pronájem (Rent) Peugeot 208 VTi R2             skoda fabia s2000



Aktuální podnik


Rally Košice (SVK)
20.10. - 21.10. 2017

Facebook


© 2012 www.sparrow.cz | Code by: PC servis Zlín