www.sparrow.czwww.sparrow.cz

czech english deutch poland

Pět vozů na cílové rampě

C maximální spokojenosti můžou mluvit všichni členové Sparrow racing teamu po letošním ročníku Barum rally. Na startu naší nejdelší a nejnáročnější soutěže tým startoval s pěti vozy Honda Civic a všechny bez vážnějších problémů dorazili na cílovou rampu.
Mezi favority nejen třídy N2, ale i celé skupiny N patřil domácí Jaromír Tarabus a zároveň i Daniel Běhálek. Jejich hlavním cílem pro letošní ročník bylo ukončil více než roční kralování Josefa Sedláčka jejich skupině. V týmu také startovali již tradičně Marek Morávek, Miroslav Zapletal a nově Igor Drábek.
První, co se týká délky, nejkratší soutěžní den všem překvapivě ukázal záda Dan Běhálek. Po odjetí třech rychlostních testů byl první, s minimální náskokem jedné vteřiny na Sedláčka. Jaromír Tarabus byl třetí se ztrátou dalších dvou vteřinek. Marek Morávek byl těsně šestý. Miroslav Zapletal skončil první den devátý a Igor Drábek jedenáctý.
Druhá, nejnáročnější etapa celé soutěže měla podle všech předpokladů protřídit startovní pole a předem rozhodnout o výsledcích. Zejména z nové rychlostní zkoušky Troják měla většina jezdců respekt. V sobotu ráno již podle předpokladů hned od úvodní Slušovické RZ zatáhl Tarabus. Na RZ číslo 4 se dostal na vedoucí příčku, Běhálek byl stále ještě druhý. O pořadí na prvních místech rozhodl Troják. Tradičně vyrovnaná špička třídy dojela v pořadí Tarabus, Sedláček, Běhálek. Po dvacetiminutové zastávce v servisní zóně vyrazili všichni jezdci na Pindulu. Její první průjezd vyhrál opět Tarabus s náskokem šesti vteřin. Dan Běhálek zde ztratil vteřin devatenáct, což znamenalo propad na místo třetí. Šestý zde dojel Morávek, hned za zády mu byl Drábek. Miroslav Zapletal byl desátý. Jako nejdůležitější se pro vývoj celého závodu ukázal druhý průjezd RZ Troják. Zkoušku vyhrál totiž Tarabus o více než dvacet šest vteřin. Běhálek a Sedláček dostali totiž přidělen, po dojetí několika svých soupeřů a následném zdržení, náhradní čas a Tarabus tohoto momentu dokonale využil. Smůlu zde měl Igor Drábek. Téměř celou druhou polovinu této RZ absolvoval po defektu, čímž ztratil na své konkurenty něco přes minutu. Při druhém průjezdu RZ Pindula zazářil pátým časem Morávek, na desátém testu si připsal nejrychlejší čas Běhálek. Na závěrečném testu druhé etapy bylo ve třídě již ustálené pořadí. Velký kopec smůly měl Marek Morávek s Karlem Hédlem. Hned v úvodní pasáži museli na rychlostní zkoušce měnit kolo. To mělo za následek poslední čas se ztrátou čtyř minut na své největší konkurenty. Po druhé etapě tedy vedl se slušným náskokem 35 vteřin Tarabus, Běhálek byl třetí, Zapletal sedmý, osmý Drábek a třídu uzavíral po defektu na devátém místě Marek Morávek.
Závěrečná nedělní etapa pořadím, až na mohutnou stíhací jízdu Morávka, příliš nezamíchala. Tarabus si připsal další tři vítězství na rychlostních zkouškách. Morávek čtvrtými a pátými časy nakonec vybojoval místo šesté.
Z celkového vítězství třídy N2 a skupiny N s náskokem 46 vteřin se tak po dvouleté přestávce mohla radovat opět posádka Tarabus-Norek. Třetí místo obsadil Daniel Běhálek s Jardou Vosádkou. Marek Morávek a Karel Hédl byli šestí, posádka Zapletal–Korejz osmá a devátý Igor Drábek s Romanem Opletalem.
Letošní ročník pohledem Sparrow racing teamu se dá považovat za velmi úspěšný. Zejména u vítězství Tarabuse ve skupině N a 100% účasti týmu na cílově rampě stojí za to udělat ve výsledkové listině velký vykřičník.

     honda civic            Pronájem (Rent) Peugeot 208 VTi R2             skoda fabia s2000



Aktuální podnik


Rally Košice (SVK)
20.10. - 21.10. 2017

Facebook


© 2012 www.sparrow.cz | Code by: PC servis Zlín