www.sparrow.czwww.sparrow.cz

czech english deutch poland

Omluva za Pelhřimov…

Jako na houpačce probíhal pro posádku Václav Dunovský – Jiří Stross třetí podnik MČR v rallye. Po suverénním pátečním vedení ve třídě N2 přišla hned v úvodu sobotní etapy ztráta způsobená defektem.

Posádka týmu Rallyesport Poděbrady se přesto brzy vrátila do čela a znovu si vybudovala náskok. Soutěž pro ni ale nešťastně vyvrcholila havárií v závěrečné rychlostní zkoušce.
Václav a Jirka v Pelhřimově startovali už loni a charakter zdejších rychlostních vložek tak pro ně nebyl novinkou.

"Pelhřimovské zkoušky jsou z našeho pohledu velmi specifické. Nabízejí mnoho míst s tím lesklým nejuklouzanějším asfaltem mezi statnými stromy. Dále mnoho míst s vytahanou šotolinou, kde je důležité strefit se do vyjeté koleje. Hodně zatáček se zkracuje minimálně polovinou auta. Erzety nabízejí rovněž mnoho horizontů a kopanců, takže auto je často ve vzduchu. Perličkou je známý skákací horizont s velkou diváckou zónou. Líbila se mi i divácká zóna s kouskem šotoliny v Nové Cerekvi. Pořadatelé zaslouží pochvalu za parádní harmonogram při seznamovacích jízdách. Vše se dalo zvládat v klidu. Také vynikající značení důležitých odboček a retardérů pomocí šipek značně ulehčovalo psaní rozpisu," nešetří Václav chválou.

Podle očekávání se v úvodu soutěže rozpoutal souboj Václava a Jirky s posádkou Tomáš Marek – Pavel Malaník. Velmi rychlými časy se v úvodních dvou rychlostních zkouškách prezentovali také Jan Jakubec s Markem Michalem. Třetí erzeta jedoucí se již za šera byla pro třídu N2 doslova pohromou. Pro Marka i Jakubce soutěž po haváriích skončila. Václav Dunovský tak mohl přenocovat s luxusním náskokem 1:44,4 min. před posádkou Petr Hubáček – Petr Uhel.

"Stejně jako v Třebíči jsme zahájili ve svižném tempu, ale s rozvahou. Vzhledem k hrozícímu dešti jsme vezli zátěž v podobě dvou intermédií. Na druhé zkoušce jsme si nádherně skočili na zmíněném diváckém skoku. Nikdy jsme přes něco podobného nejeli. V rozpisu jsme měli přesně poznamenáno, kudy skok najet, aby let byl rovný a dopad správný. Až na lehce ohnutou lyžinu přežila honda skok bez újmy."

"Do druhé sekce jsme se vydali již se světelnou rampou. Tu jsme zapnuli v polovině třetí erzety. Pod stromy bez ní nebylo vůbec vidět. Druhý průjezd skoku jsme si moc neužili. Díky havárii před námi startujících Stromšíka s Měrkou za horizontem jsme museli téměř zastavit," hodnotí Václav Dunovský úvodní vydařenou etapu.

Smolnou sobotu sice zahájila poděbradsko-budyňská posádka nejrychlejším časem na páté erzetě. Na šesté však přišel defekt, více než dvouminutová ztráta a místo vedení z toho bylo průběžné třetí místo za Michaelem Bartončíkem a Petrem Hubáčkem. "Ani s první ranní erzetou jsme nebyli příliš spokojeni. Křemešník nás ale srazil hodně dolů."

"Jirka vždy před vložkou kontroluje tlaky v pneumatikách. Shodou okolností jsem mu před tímto testem řekl, že nemusí. Vše bylo ideálně zahřáté a předešlá erzeta krátká. Třicet sekund před startem nám startér oznámil, že máme poloprázdnou pravou přední pneumatiku. Už s tím nešlo nic dělat. První ostré brždění přineslo lehký výlet do trávy. Po dvou kilometrech v ostré levé zatáčce se vůz opřel o pneumatiku a ta bouchla definitivně."

"Následovalo deset kilometrů jízdy po ráfku. Do brzdového okruhu se navíc dostal vzduch. Závěrečný sjezd lesem jsme společnými silami brzdili jen ruční brzdou. Stejně jako při defektu v Třebíči nevznikly žádné škody. Ani blatník nebyl umazaný. Poslední zkoušku sekce jsme absolvovali s jediným funkčním brzdovým okruhem. Auto brzdilo do kříže a v pravých zatáčkách utíkala jeho zadní část. Především ve velkých rychlostech to nebylo příjemné, byť divákům se to asi líbilo," vrací se Václav k první komplikaci.

Následovala stíhací jízda a návrat do vedení. Před závěrečnou rychlostní zkouškou už náskok na Michaela Bartončíka tvořil opět téměř minutu. Přesto však Václavovi s Jirkou nebylo přáno zvítězit. Namísto průjezdu cílovou rampou skončila jejich honda v kotrmelcích.

"Do třetí sekce jsme šli již se slušným náskokem. Nemuseli jsme nikam spěchat. V takové situaci se ale dělá nejvíce chyb. Před startem poslední zkoušky nám bylo po průjezdu časovou kontrolou oznámeno pozastavení erzety. Závodit se začalo asi po 25 minutách. Začínalo se na úzkém kvalitním asfaltu s rychlými delšími zatáčkami, do kterých nebylo vidět. První brždění a pravá zatáčka se nám stala osudnou. Nepodržely nás vychladlé pneumatiky."

"Je to samozřejmě moje chyba, protože ještě před startem jsme se o tom bavili. Utekl nám zadek a po chvíli bojování a minutí několika stromků a jednoho stromu se zdálo být vyhráno. Jeli jsme bokem vyšší travou, ve které byla schovaná hromada hlíny a kamení. Auto o ní zakoplo a následovaly dva kotrmelce na louce. I přes problémy dobře rozjetá soutěž pro nás skončila. V tu chvíli jsme mohli pouze bojovat s pocitem zoufalství. Jsou to závody a prostě se to stalo."

"My se touto cestou ještě jednou omlouváme našemu vedení za přidělané finanční starosti, mechanikům Sparrow racing teamu za přidělanou práci a já potom své rodině, která už čekala na náměstí u cílové rampy. Během soutěže jsme se snažili jet co nejlépe, ale výsledek jako by nám nebyl přán. Uvidíme, jak jsme si tímto incidentem zkomplikovali naši budoucnost. Zároveň děkujeme našim partnerům a fanouškům u trati za podporu. Tentokrát se jich sešlo hodně a dávali o sobě vědět a to je pro soutěže jen dobře," zakončil své povídání Václav, který i přes výpadek zůstává v čele třídy N2 v MČR.

Text: Vlastimil Resl, Motorsport-review.cz

     honda civic            Pronájem (Rent) Peugeot 208 VTi R2             skoda fabia s2000



Aktuální podnik


Rally Košice (SVK)
20.10. - 21.10. 2017

Facebook


© 2012 www.sparrow.cz | Code by: PC servis Zlín